Voorbeschouwing Buitenpost – SC Feyenoord

Buitenpost ontvangt zaterdag Sportclub Feyenoord op sportpark de Swadde. Het ‘broertje’ en amateurtak van het grote Feyenoord is actief in de eerste klasse B uit district West. Het werd dit seizoen knap tweede en wist net als Buitenpost de derde periode te bemachtigen. Het is een geroutineerd team met enkele spelers die een profverleden hebben. Dat belooft op voorhand een flinke uitdaging voor de hechte formatie van onze Blauwkes.

Getergde ploeg
Toch verloren de Rotterdammers haar eerste wedstrijd in de nacompetitie. Hierin was Zuidvogels met 1-2 te sterk. Een blik op het verslag doet vermoeden dat de einduitslag niet geheel verdiend was, wat maakt dat de Blauwkes een getergde ploeg aan de start mogen verwachten.

Vertrouwen
Echter steken de mannen van trainer van der Weij in bloedvorm. Weliswaar werd er afgelopen zaterdag tegen Oude Maas zeker niet het beoogde niveau gehaald, wel werd er wéér gewonnen. Daarmee tanken de Blauwkes natuurlijk het nodige vertrouwen. Een hecht collectief met een mix van voetbal en power, dat zijn de ingrediënten geweest voor het succes dit seizoen.

Beloning
Maar nu Buitenpost zo dichtbij is, wil het ook meer. Een echte krachtmeting staat dan ook op het programma. Zolang de inzet en strijd er is, hoeven de Blauwkes voor niemand bang te zijn. En zéker niet met de fanatieke achterban die week in week uit op ons sportpark komt. Het dorp leeft en voelt dat de club groeiende is. Het zou toch een fantastische beloning zijn om het seizoen met een overwinning te bekronen.

Schreeuw onze mannen daarom naar de overwinning!!
Forza Blauwkes!

Lees hier meer over deze wedstrijd tegen de Rotterdammers.