Corona-update, bericht van het bestuur

Voetbal is nu bijzaak voor VV Buitenpost

Het seizoen verliep voor Buitenpost tot begin maart voor ieder team op een normale wijze. Ieder team speelde op zijn eigen manier en met veel plezier zijn wedstrijden. Het ene team speelde voor de prijzen, terwijl andere teams gewoon lekker meedraaiden in hun competitie en een aantal andere teams het moeilijk had. Zoals het eerste team van Buitenpost, waarvoor degradatie dreigde. Maar aan de andere kant waren ze één wedstrijd verwijderd om weer met het KNVB bekertoernooi mee te kunnen doen. Maar ook het sterrenensemble van het vijfde was alweer in een ver gevorderd stadium richting de finale voor de beker.

Juiste beslissing
Dan breekt het coronavirus uit. Eerst wordt alles doorgeschoven tot en met 6 april, maar op 31 maart wordt door de KNVB definitief een niet geheel onverwachte, maar ook wel stevige punt achter het huidige voetbalseizoen gezet. Heel begrijpelijk en over het geheel gezien een goede en juiste beslissing. Want voor iedereen, in zowel Nederland als in de rest van de wereld, staan we in onze samenleving voor een veel grotere opgave op dit moment. Hoe en wanneer komt er een einde aan het coronavirus. We voelen pas nu wat voor een voorrecht het is om ons gewoon vrij te kunnen bewegen in de buitenlucht en te kunnen sporten. Wij hebben op dit moment nog het voorrecht dat we in het noorden van het land nog niet de enorme druk voelen, die er bijvoorbeeld in Brabant wel is of andere delen van Nederland of elders in de wereld.

Gezondheid staat voorop
Als bestuur van onze vereniging en ook als liefhebbers missen we het voetballen elk weekend enorm. Ook de spanning bij de wedstrijden, de onderlinge contacten, het gezamenlijke samenzijn na de wedstrijd. Maar gelukkig kunnen we het belang ervan in deze tijd ook relativeren. De betere tijden zullen vast weer komen. De gezondheid van een ieder staat voorop en hier hebben we ons best voor te doen en onze verantwoordelijkheid in te nemen. Dit heb je de afgelopen periode ook terug kunnen vinden in onze berichtgeving over de sluiting van het sportpark, geen samenkomsten meer, geen groepen meer op De Swadde, etc.

Lopende zaken
Als bestuur zijn we samen met alle commissies in overleg en zijn we bezig de lopende zaken te behartigen. Maar ook wij als bestuur moeten ons houden aan de regels die worden opgedragen. Dus vergaderen we via WhatsApp, omdat wij natuurlijk ook niet samen kunnen komen. Op deze manier proberen we de meest noodzakelijke zaken te blijven doen. Beslissingen moeten worden genomen. Zo hebben wij aandacht voor onze liquiditeit met betrekking tot de uitgaven, zodat de vereniging gezond blijft. Ook bekijken we de mogelijkheden om in aanmerking te komen voor tegemoetkoming vanuit de overheid voor de schade die wij lijden.

Genoeg te regelen
Daarnaast zijn we samen met de technische commissie bezig met de voorbereidingen op volgende seizoen: indelingen. Want bijvoorbeeld het vlaggenschip van Buitenpost, dat uitkwam in de hoofdklasse en al met één been terug was in de eerste klasse, mag het komende seizoen nog een keer proberen in de hoofdklasse. Maar daarnaast ook andere zaken. Wat gaat er gebeuren met de contributie? Er is genoeg te regelen. Wij zullen u hiervan komende periode op de hoogte houden van ontwikkelingen en eventueel nieuws hierover op onze website. Want we zitten niet stil, houd daarom de website en social media in de gaten.

Sterkte
Voor nu wensen wij een ieder veel gezondheid toe. En degenen die getroffen zijn door dit verschrikkelijk virus wensen wij de komende periode veel sterkte toe. Sterkte en veel energie wensen wij ook al onze sponsoren, groot en klein, toe die momenteel geraakt worden door de gevolgen van het coronavirus. Met elkaar gaan we ervoor om op een zo’n goed en zo positief mogelijke solidaire wijze door deze moeilijke periode heen te komen.

Met vriendelijke groet namens het hoofdbestuur van VV Buitenpost,
R. Stuursma, ad. interim voorzitter