Jeugdbeleid

Voetbalvereniging Buitenpost wil voor haar (jeugd)leden, vrijwilligers en ouders een omgeving creëren waarbij spelvreugde, prestaties en teamspirit voorop staan. Wij willen dit realiseren door een heldere en duidelijke organisatiestructuur op te zetten, waarbij respect voor het individu centraal staat.

Het streven is om de selectieteams op een zo hoog mogelijk niveau te laten voetballen en het talent voor de club te behouden door hen een goede jeugdopleiding te garanderen en de jeugd kansen te geven om zich te ontplooien binnen haar of zijn sport.

Alle jeugdvoetballers moeten zich optimaal kunnen ontwikkelen. Daarbij wordt er door vv Buitenpost in de benadering, wel onderscheid gemaakt tussen prestatie- en recreatiegericht voetballen. Strikt genomen is elke vorm van amateurvoetbal natuurlijk recreatiesport. Echter, de frequentie, de gerichtheid en de intensiteit waarmee wordt getraind en gespeeld, zorgt wel degelijk voor een onderscheid.

Jeugdbeleidsplan, jeugdtrainers en leiders