Vrijwilliger van de week: Grietje Soldaat

In de maand mei zetten we elke week een vrijwilliger in het zonnetje. Deze week: Grietje Soldaat.

Grietje Soldaat (40) is gek van voetbal en op meerdere fronten al jaren actief bij de club. Dit doet ze naast haar werk als welzijnsmedewerker kleinschalig wonen. Een dochter en een zoon voetballen bij VV Buitenpost, net als haar man Gerrit van Lune. Zelf heeft ze bij 35+ gevoetbald.

Wat doe je precies bij de club?
“Ik ben leider bij MO17. Dat doe ik samen met Jitske Kuiper. Wij regelen alles voor de meiden en zorgen voor een goede sfeer in de groep. Dit doe ik al zo’n 5 seizoenen. Ik heb een echte band met ze opgebouwd. Daarnaast draai ik ’s middags bardiensten als het eerste uit speelt. Ook ontzettend leuk om te doen. Het is gezellig en je hebt contact met veel mensen. Zo’n middag vliegt voorbij. Verder help ik wel eens bij de kaartverkoop bij de wedstrijden en bij voetbalschool Veerkr88. En als Ronnes Bloembergen me appt spring ik in de kantine wel eens extra bij.”

Waarom ben je vrijwilliger?
“Ik vind het belangrijk om iets voor de club te doen als je kinderen er voetballen. Ik vind het niet erg om de handen uit de mouwen te steken. Als ik als moeder langs de kant van het veld sta, kan ik me net zo goed nuttig maken. Bij de club heb ik me direct thuis gevoeld. Het is mooi om er betrokken bij te zijn. En het is fijn om te ervaren dat je vrijwilligerswerk wordt gewaardeerd.”

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024