VV Buitenpost steunt door brand gedupeerde Balk

VV Buitenpost heeft zaterdag voorafgaand aan de competitiewedstrijd Buitenpost – Balk een cheque van 500 euro overhandigd aan de gastploeg. VV Balk is vorige week getroffen door brand. De vuurzee heeft nogal wat schade aan het clubgebouw aangericht. Buitenpost wil met de donatie de club uit Balk een hart onder de riem steken.

“Het is een kleine ramp die Balk is overkomen. Hoe goed je ook verzekerd bent, een brand brengt altijd veel kosten met zich mee. Daarom willen we jullie als bevriende club met deze cheque steunen”, zei Buitenpost-aanvoerder Ruben Boekhout vlak voor de aftrap. De spelers van VV Balk waren zichtbaar verrast door de geste van Buitenpost en namen de cheque dankbaar in ontvangst.

De wedstrijd op sportpark De Swadde eindigde in 0-0. Buitenpost was duidelijk de sterkere ploeg, maar keeper Hessel Altenburg van Balk hield zijn ploeg op de been.

Op de foto de teams van Buitenpost en Balk, in het midden pupil van de week Yesse Henstra en keeper Hessel Altenburg.