Voorbeschouwing

VV Buitenpost wacht nog steeds op de eerste competitieoverwinning in 2024. De laatste winstpartij dateert van 16 december 2023, toen VVOG met 2-1 werd verslagen op De Swadde. Daarna werd er 4 maal gelijkgespeeld tegen concurrenten en 3 keer verloren van hoogvliegers. Afgelopen zaterdag was koploper Excelsior ‘31 met 5-1 te sterk voor de Blauwkes. Het was een wedstrijd waarin de lijstaanvoerder effectief was en de Buitenposter formatie niet. Vandaag is er een nieuwe kans als Quick ‘20 uit Oldenzaal op bezoek komt in Buitenpost. Na afloop van de nederlaag in Rijssen blikte trainer Kevin Waalderbos vooruit op deze confrontatie: “De komende weken moeten we punten pakken, maar dat wil de concurrentie ook. Thuis tegen Quick’20 is een zes punten-wedstrijd.”

Zes punten-wedstrijd
De Blauwkes treffen in de ploeg van trainer Erik Hazewinkel de nummer 9 van de 4e divisie D. Voor aanvang van de onderlinge confrontatie is het verschil op de ranglijst tussen beide ploegen 3 punten. De wedstrijd is derhalve door Buitenposter coach Waalderbos met recht bestempeld tot een zes-puntenwedstrijd. Buitenpost begeeft zich door de mindere resultaten inmiddels op een zorgelijke positie op de ranglijst, slechts 1 punt boven de nacompetitieplaatsen. Een overwinning is dan ook meer dan welkom.

Steun
Quick’20 heeft de afgelopen 4 wedstrijden niet meer verloren, al moet daar wel de kanttekening bij worden geplaatst dat de laatste 3 wedstrijden een gelijkspel waren. De mannen uit Oldenzaal deelden de punten met MASV, Pelikaan S en Heino. De topscorer van onze gasten is Peter Ilia die in 23 officiële wedstrijden 9 keer het doel wist te vinden. Een speler waar de defensie van Buitenpost beducht voor moet zijn dus. Al met al een cruciaal thuisduel waarin de Blauwkes dolgraag weer eens 3 punten willen pakken en dus kunnen ze jouw steun goed gebruiken. Wedstrijdbalsponsor is Schootstra Subsidieadvies.

Feest
Direct na de wedstrijd treedt zanger Johnny de Vries op. De entertainer zal er een groot feest van maken! Komt allen!