Voorbeschouwing: Kevin, Wim, Berend, Rolf, Joran, Joost Jesse en Rik

Voor het eerst sinds 26 mei 2018 speelt VV Buitenpost een thuiswedstrijd in de eerste klasse. Ruim zes jaar geleden speelden de Blauwkes gelijk tegen VV Groningen, nadat ze weken daarvoor al kampioen waren geworden. Zeven spelers van toen verdedigen nog steeds onze kleuren: Kevin van der Meulen, Wim de Vries, Berend Schootstra, Rolf Dijk, Joost Jesse Visser, Joran Olijve en Rik Weening. René van der Weij was toen onze trainer, zijn zoon Roan is inmiddels spits bij Buitenpost.

De huidige Blauwkes zijn goed aan het seizoen begonnen en wonnen alle bekerwedstrijden: 1-3 van Grijpskerk, 1-0 van Burgum en 0-2 van Leovardia. Ook vv Winsum won alle bekerwedstrijden: 4-3 van Hoogezand, 2-1 van Peize en 2-5 van WVV. Vorig seizoen eindigde Winsum vierde in de eerste klasse J. De ploeg draait al jaren bovenin mee en is moeilijk te verslaan.

Jonge trainer

Bij Winsum staat sinds dit seizoen een opvallende trainer aan het roer: Simon Cageling. Hij is pas 27 jaar en vervangt Fred de Boer, die is vertrokken naar Leeuwarder Zwaluwen. Cageling komt over van Velocitas 1897, waarmee hij in vier jaar tijd is opgeklommen van de derde naar de eerste klasse. In die eerste klasse eindigde hij vorig seizoen met zijn oude ploeg op de achtste plaats.

In de bekerpoule zakten tegenstanders vaak in en moest Buitenpost het spel maken. Legt Winsum de bal ook bij ons? Of zijn ze daar aanvallend te sterk voor? Het wordt in ieder geval een mooie kennismaking met de eerste klasse H.

Forza Blauwkes!

• Wedstrijd: Buitenpost 1 - vv Winsum 1