Arjan Douma wint spannende jubileumeditie Blauwkes Embassy

De twintigste editie van het darttoernooi van VV Buitenpost, de Blauwkes Embassy, is zaterdag gewonnen door Arjan Douma. In een zinderende finale versloeg hij Robin Huisman de Jong met 5-4. Het was de derde keer dat Douma er met de hoofdprijs vandoor ging. De winnaar van de verliezersronde was Harm Dijkstra. Het dubbeltoernooi was een prooi voor Robin Huisman de Jong en Jelte Cnossen.

Na twee coronajaren kon eindelijk de jubileumeditie van de Blauwkes Embassy worden gespeeld. In een volle voetbalkantine streden 32 deelnemers onder grote publieke belangstelling om de prijzen. Na veel mooie duels met af en toe hoge scores die werden gegooid, ging de uiteindelijke finale in de winnaarspoule tussen drievoudig kampioen Arjan Douma en Robin Huisman de Jong, winnaar van de laatste editie. Huisman de Jong kwam in de finale met 4-2 voor, maar uiteindelijk wist Douma toch de laatste dubbel in het bord te krijgen en de spannende wedstrijd met 5-4 te winnen. Zo werd de wisselbeker en de hoofdprijs uiteindelijk aan hem uitgereikt.

Verliezersronde en dubbeltoernooi
De verliezersronde werd gewonnen door Harm Dijkstra, die Floyd Tjeerdsma in een boeiende finale met 3-2 wist te verslaa. De finale van het dubbeltoernooi ging tussen het koppel Robin Huisman de Jong en Jelte Cnossen en het duo Wybe Feenstra en Joran Olijve. De eindstrijd werd met 3-1 gewonnen door het eerste paar. De organisatie, in handen van Kees en Pieter Henstra, Joran Olijve en Ronnes Bloembergen, kijkt terug op een zeer geslaagde Blauwkes Embassy waar een hoog niveau te zien was.

De prijswinnaars op de foto, boven v.l.n.r.: Joran Olijve, Robin Huisman de Jong, Wybe Feenstra en Floyd Tjeerdsma. Onder v.l.n.r.: Harm Dijkstra, Arjan Douma en Jelte Cnossen.