Bekerkraker: ervaring wint van jonge honden

Zaterdag vond een bijzondere bekerwedstrijd plaats op sportpark De Swadde. Op het kunstgras speelde het 4e tegen het 5e. Van alle teams werden juist deze twee teams tegen elkaar geloot. Gevolg was een zenuwslopende wedstrijd tussen twee teams van de blauwkes. Eén ding stond vooraf vast, Buitenpost ging een ronde verder. Maar er viel nog wel wat te bewijzen, want oud wou niet van jong verliezen. Andersom evenmin. Bovendien wilden de jonge honden zich bewijzen regen de gerenommeerde voetballers van het vijfde elftal. Spelers met wedstrijden in de benen tegen clubs als Ajax, Barcelona en Feyenoord.

De wedstrijd verliep prima en er waren geen ongeregeldheden aan de zijde van de supporters. Het vierde kwam met 2-0 voor, echter het vijfde team wist dit om te buigen tot een 2-2 stand na 90 minuten. Toen volgde een heuse penaltystrijd. Wie wist het hoofd koel te houden? Of dan toch de ervaring meespeelt zullen we nooit weten. Maar na tien strafschoppen waren het wel de blauwkes gehuld in het rood die de overwinning vierden, samen met hun gelegenheidskeeper Renze Schootstra. Hij verving een geblesseerde Eppie Weidenaar, die in de derde helft overigens prima in vorm bleek met de microfoon.

Het bestuur kijkt met veel voldoening terug op de bekerwedstrijd. ‘Dit zijn de wedstrijden waar de mensen voor naar De Swadde komen’, aldus een bestuurslid. ‘Bovendien pakten we op het hoofdveld ook de volle winst. We gaan allemaal met een goed gevoel de winterstop in.’