Buitenpost 5 wint bekerfinale in Stadskanaal

Buitenpost 5 heeft zaterdag de bekerfinale van zaterdag reserveteams gewonnen van SJS 3 uit Stadskanaal. Het werd 0-1 voor de Buitenposters door een doelpunt van Chris Koster. Zaterdag 1 juni speelt het vijfde team de algehele finale om de beker tegen de winnaar van de zondag reserveteams. Op neutraal terrein in Zuidwolde is Rolder Boys 3 dan de tegenstander. De wedstrijd begint om 18.00 uur.

Doeltreffend
Buitenpost 5 was met een grote selectie en een grote groep supporters per bus afgereisd naar Stadskanaal. De touringcar was beschikbaar gesteld door sponsor De Haan Westerhoff. Tegenstander Voetbalvereniging Sportclub Juliana werd van te voren gevreesd. Het derde team van SJS was met overmacht kampioen geworden in de reserve 4e klasse met alleen maar winstpartijen. De thuisploeg begon dan ook sterk. Toch was het Buitenpost die de score opende. Na 25 minuten spelen gaf René Rispens een mooie pass op Martijn de Jong die op zijn beurt de bal voorgaf op Chris Koster. Hij haalde vervolgens met links doeltreffend uit. SJS kreeg twee prima kansen, maar mede door de uitblinkende doelman Eppie Weidenaar werd de ruststand 0-1 gehaald.

Feest
Na rust stond Buitenpost dankzij wat omzettingen beter. Na een uur voetballen waren de Blauwkes dichtbij de 0-2 door De Jong. Alleen voor de keeper schoot hij echter hoog over. SJS kreeg vlak voor tijd nog een grote kans op de gelijkmaker uit een corner. Tot opluchting van Buitenpost ging de bal hoog over het doel. Hoewel SJS over de gehele wedstrijd de betere ploeg was en de beste kansen kreeg, was het Buitenpost dat na 90 minuten feest kon vieren. Dat feest werd thuis op Sportpark De Swadde voortgezet. Het team besefte dat er geschiedenis was geschreven en wil nu niets liever dan de beker op 1 juni meenemen naar Buitenpost.