Buitenpost machteloos tegen AZSV

VV Buitenpost speelde zaterdag een matige wedstrijd tegen AZSV uit Aalten. De Blauwkes leden te veel balverlies, verloren veel persoonlijke duels en hadden meer moeite met de slechte weersomstandigheden dan de tegenstander. Het degelijke AZSV, dat al vier duels op rij geen doelpunt had tegen gekregen, had de verdediging nu ook weer als een huis staan. De rommelige wedstrijd eindigde in een verdiende 0-2 voor de Altenaren.

Rebound
De start van Buitenpost was nog veelbelovend. Rob Dijkstra werd in de derde minuut weggestuurd, maar hij stuitte op de keeper Jasper te Kolste. Ook Berend Schootstra kwam daarop net kort voor de doelman. Een reactie van AZSV liet niet lang op zich wachten. Spits Rik van der Eerden stond plotseling helemaal vrij voor doelman Kevin van der Meulen. Op het moment dat hij wilde uithalen, wist Jelmer Vos nog net zijn been er voor zetten. De volgende kans was wel raak. Van der Meulen wist een doelpoging nog te verijdelen, maar in de rebound was hij kansloos op een schot van Yordi Orriëns.

Gevecht op het middenveld
Na een kwartier spelen nam Rik Weening een goede corner die door Schootstra met het hoofd werd verlengd. De doelman redde echter uitstekend. Daarna werd het spel aan beide kanten er niet beter op. De ploegen hadden moeite met de stormachtige wind en het zware veld, al ging het fysiek sterke AZSV daar beter mee om. Het gevecht vond met name op het middenveld plaats, beide doelmannen hoefden in de eerste helft niet meer in actie te komen, waardoor er met een tussenstand van 0-1 de kleedkamers werd opgezocht.

Tweede doelpunt hang in de lucht
In de rust wisselde trainer René van der Weij de onzichtbare Rolf Dijk voor Jorrit Terpstra. De eerste mogelijkheid in de tweede helft was voor Buitenpost. Een vrije trap van Robin Huisman de Jong bereikt het hoofd van Dijkstra. Zijn kopbal is een eenvoudige vangbal voor de doelman. Vervolgens levert geklungel in de verdediging een grote kans op voor Orriëns, maar Van der Meulen reageerde attent. De Buitenposter sluitpost was even later weer goed bij de les bij een poging van Niek te Veluwe. Een paar minuten later moest hij weer een redding verrichten op een schot van Orriëns. Een tweede doelpunt hing in de lucht. Maar opnieuw ging een doelpoging van Orriëns en tot tweemaal toe een rebound er niet in.

Ruimte
Pas tien minuten voor tijd was er weer een kans voor Buitenpost. Een prima afstandsschot van Terpstra ging maar net voorlangs. De Blauwkes gingen meer risico nemen op jacht naar een punt. AZSV maakte onvoldoende gebruik van de weggegeven ruimte, tot zeven minuten voor het eindsignaal. Te Veluwe rondde een goed uitgespeelde aanval eenvoudig af en zette de eindstand 0-2 op het scorebord. Buitenpost blijft ondanks het verlies op een tiende plaats in de middenmoot staan.

Trainer blijft positief
“We wisten dat AZSV een lastige en stugge tegenstander was die heel weinig goals tegen krijgen”, aldus coach René van der Weij. “We krijgen een hele goede mogelijkheid met Rob Dijkstra die hem helaas verkeerd meeneemt, anders staat hij alleen voor de keeper. De tegengoal is slecht verdedigd van ons. We kijken alleen maar naar de bal en reageren te laat. De eerste kans is gelijk raak. Dan kan AZSV met al hun ervaring gaan verdedigen en counteren. Helaas hebben we in de tweede helft geen kans meer gehad. Twee wedstrijden achter elkaar terecht verloren. We blijven positief want er is niks aan de hand, we hebben alles in eigen hand. We leggen de focus weer even op het komen tot aanvallen want we creëren te weinig de laatste wedstrijden. Zaterdag een prachtig affiche tegen titelkandidaat Excelsior ‘31. Misschien wel kandidaat nummer 1.”

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Aaron Boekhout, Danny Boersma, Robin Huisman de Jong, Joost Jesse Visser, Rolf Dijk (46. Jorrit Terpstra), Berend Schootstra, Jelmer Vos, Rob Dijkstra, Rik Weening (69. Wim de Vries), Rudmer Loonstra
Opstelling AZSV: Jasper te Kolste, Freek Mulder, Max Jansen, Jonathan Goosen, Bram Rensing, Yordi Orriëns, Niek te Veluwe, Kars Vierwind, Rik van der Eerden (90. Giovanni Malawau), Robbin Thuss (71. Yeftha Nyamsangya), Erwin Nieuwboer (90. Luka ter Haar)

Scoreverloop: 11. Yordi Orriëns 0-1, 83. Niek te Veluwe 0-2
Gele kaart: –
Toeschouwers: 250

Foto’s zijn van Hans Zwamborn, kijk ook op kiepie.nl.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024