Buitenpost opnieuw in top 200 hoogst spelende amateurclubs

VV Buitenpost is net als vorig jaar op plaats 153 geëindigd in top 200 van de hoogst spelende amateurclubs in Nederland. Buitenpost staat op plek 9 in Fryslân. De ranglijst is een initiatief van het vakblad De Voetbaltrainer.

Eerste team en jeugdselecties
Voor het samenstellen van de lijst heeft de redactie het competitieniveau van de Nederlandse amateurclubs tegen het licht gehouden. Hierbij is gekeken naar het eerste team en de jeugdselecties. Wat de jeugdteams betreft zijn de prestaties van de twee hoogst spelende teams in de categorieën O19/17/15/13 meegenomen voor het bepalen van de rangschikking.
Winnaar is net als in de voorgaande edities AFC uit Amsterdam, gevolgd door Koninklijke HFC uit Haarlem. Op de derde plek staat Be Quick 1887 uit Groningen, vorig jaar nog tweede.

Dit is de top tien van hoogste spelende Friese amateurclubs:

1. ONS Sneek (27)
  2. Heerenveen (38)
  3. LAC Frisia (67)
  4. Drachtster Boys (68)
  5. Blauw Wit’34 (77)
  6. Sneek Wit Zwart (92)
  7. Bergum (128)
  8. Be Quick Dokkum (139)
  9. Buitenpost (153)
  10. Zeerobben (159)

Zie hier de gehele ranglijst.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024