Buitenpost speelt gelijk tegen Burgum in oefenduel

Zaterdag speelden VV Buitenpost en FC Burgum hun eerste oefenwedstrijd in aanloop naar het nieuwe seizoen. In Burgum eindigde het duel in 1-1. Buitenpost kreeg de meeste en beste kansen in de wedstrijd en miste zelfs een penalty, maar Burgum bleek een meer dan prima tegenstander. Voor Burgum scoorde Justus Boomsma. Rudmer Loonstra maakt in de laatste minuut gelijk voor de Blauwkes.

Verdiende gelijkmaker
In de eerste helft was de beste kans van Buitenpost voor Rob Dijkstra. Zijn schot op doel werd geblokt. Net voor rust wist Justus Boomsma voor de thuisploeg te scoren. In de tweede helft kwam Rudmer Loonstra een-op-een voor de keeper, maar zijn poging mislukte. Robin Huisman de Jong kreeg een uitgelezen mogelijkheid op de gelijkmaker vanaf elf meter. Maar zijn strafschop ging er niet in. Uiteindelijk zette Loonstra de meer dan verdiende gelijkmaker op het scorebord.

Positief verrast
Na zeven trainingen was het een eerste testcase voor de ploeg van de nieuwe trainer Jasper Bouma. Hij toonde zich na afloop redelijk tevreden. “We hebben weinig kansen weggegeven. Hun goal viel in de omschakeling na een slordige fase van ons. Ik was positief verrast door ons niveau aan de bal. We hebben vooral in de tweede helft een aantal dikke kansen gecreëerd. Maar ook complimenten aan Burgum. Dat is een heel goede tweedeklasser”, aldus Bouma. Het was een bijzondere wedstrijd voor Bouma. In zijn eerste officiële wedstrijd voor Buitenpost mocht hij het opnemen tegen de fusieclub van Bergum en BCV. Twee clubs waarbij hij heeft gevoetbald. Hij was bovendien tot afgelopen seizoen trainer van BCV.

Dinsdag en zaterdag
Dinsdagavond om 19.00 uur speelt Buitenpost opnieuw een oefenwedstrijd. PKC ’83 is dan de tegenstander op sportpark De Swadde. Zaterdag is er weer een thuiswedstrijd. Om 14.30 uur wordt er dan geoefend tegen Broekster Boys.

Foto’s zijn van Hans Zwamborn, zie ook kiepie.nl.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024