Buitenpost start oefenreeks op 8 augustus tegen Harkemase Boys

De eerste selectie van Buitenpost gaat dinsdag 21 juli weer in training. De oefenreeks start op zaterdag 8 augustus met een thuiswedstrijd tegen Harkemase Boys. Het duel tegen de Harkiten begint om 14.30 uur. Dinsdag 11 augustus is om 19.00 uur FC Burgum thuis de tegenstander. Dan volgt een uitwedstrijd op zaterdag 15 augustus tegen Pelikaan S om 14.30 uur. Tot slot doen de Blauwkes op dinsdag 18 en zaterdag 22 augustus mee aan een toernooi in Steenwijk. Deelnemende ploegen zijn naast Buitenpost Berkum, Olde Veste en Alcides.

Op een rij:

• Zaterdag 8 augustus, 14.30 uur: Buitenpost – Harkemase  Boys
  • Dinsdag 11 augustus, 19.00 uur: Buitenpost – FC Burgum
  • Zaterdag 15 augustus, 14.30 uur: Pelikaan S – Buitenpost
  • Dinsdag 18 augustus, 20.00 uur: toernooi in Steenwijk
  • Zaterdag 22 augustus, 16.00 uur: toernooi in Steenwijk

Voorronde KNVB Beker op 29 augustus
Zoals bekend heeft Buitenpost zich geplaatst voor de voorronde van de TOTO KNVB Beker. Deze wedstrijd is op 29 augustus. De loting hiervoor is op 23 juli, dan wordt duidelijk welke amateurvereniging de tegenstander is en waar het duel wordt gespeeld. Omdat Buitenpost de kwartfinale van de noordelijke districtsbeker in maart niet kon spelen vanwege de coronacrisis, mogen de Blauwkes, net als een aantal andere goed presterende clubs, meedoen aan het ‘grote’, landelijke bekertoernooi.

Competitiestart op 5 september
Het nieuwe seizoen begint voor Buitenpost op zaterdag 5 september. Het speelschema is nog niet bekend.
De indeling van zaterdag hoofdklasse B is als volgt:
– AZSV, Aalten
– Berkum, Zwolle
– BUITENPOST
– DETO, Vriezenveen
– De Dijk, Amsterdam
– Eemdijk, Bunschoten
– Flevo Boys, Emmeloord
– HZVV, Hoogeveen
– Noordscheschut
– NSC, Nijkerk
– ONS Sneek
– SC Genemuiden
– SDC Putten
– Swift, Amsterdam
– Urk
– RKAV Volendam

Coronamaatregelen
Bezoek aan Sportpark De Swadde en de kantine is weer mogelijk. Wel gelden er de bekende coronamaatregelen, zoals:

• Gezond verstand gebruiken staat voorop
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen
  • Neem de gebruikelijke veiligheid- en hygiëneregels in acht
  • Houd bij 18 jaar en ouder 1,5 meter afstand (tenzij uit 1 huishouden) langs de lijn, op de tribune, in de kantine, in de kleedkamer, etc.