Buitenpost Vr 1 breekt alle records

Na weer een overwinning, nu 2-0 bij FC Surhuisterveen Vr 1, kan Buitenpost Vr 1 de doelstelling om dit seizoen bij de eerste 4 ploegen te willen eindigen, statistisch gezien niet meer mislopen. De meiden staan inmiddels, qua het hebben van de minste verliespunten, op een gedeelde 2e plaats, 4 punten achter koploper VEV’67 met nog 3 wedstrijden te gaan. Laat nu koploper VEV’67 aankomende zaterdag op bezoek komen op De Swadde.

De Buitenposter meiden hadden jaren de traditie om steevast in de onderste regionen van de competitie te eindigen. Zo ook vorig seizoen met een 10e plaats, 20 gespeeld, 2 gewonnen, 5 gelijk en 13 verloren wedstrijden. Doelsaldo 27 voor 76 tegen. Dit seizoen is alles anders. Met dezelfde selectie en in de zelfde competitie breekt Vr 1 alle records. De meiden staan nu (in minste verliespunten) gedeeld 2e, met maar 2 wedstrijden verloren, evenals koploper VEV’67 en met de op de ploeg uit Leek na, minst gepasseerde defensie. De meiden hebben dit seizoen al 13 wedstrijden gewonnen, waarvan 6 wedstrijden met 1 tegengoal en maar liefst 7 wedstrijden waarin de nul gehouden werd. Vorig seizoen 76 tegengoals en dit seizoen maar 23, vorig seizoen 11 punten en dit seizoen al 43 punten. Te bizar voor woorden, daar het allemaal vanaf de start van de competitie direct in  gang gezet is. De meiden hebben niet even een aanloopje genomen, maar stonden er na een korte voorbereidingsperiode direct. Hulde aan het team. Gezien de festiviteiten van de meiden op de dansvloer in de kantine zaterdag, doet vermoeden dat ook daar menig record gebroken wordt dit seizoen.