Buitenpost Vr 1 verliest met 3-0 bij koploper VV Oerterp Vr 1

Buitenpost Vr 1 speelde zaterdag een finale tegen VV Oerterp Vr 1 om de eerste periodetitel. De thuisclub was te sterk. In Ureterp werd het 3-0.

De selectie van Vrouwen 1 was deze inhaalwedstrijd door geplande vakanties en werkverplichtingen behoorlijk uitgedund met maar liefst 6 speelsters. Er is nog bij de KNVB geprobeerd om deze wedstrijd te verzetten, maar de bond hield Vrouwen 1 aan de opnieuw vastgestelde inhaaldatum. Met 4 zeer verdienstelijk spelende jeugdspelers was Buitenpost afgereisd naar Ureterp. Daar aangekomen trof men een erbarmelijke slechte grasmat aan. Het veld was behoorlijk nat en had een soort kleilaag, waardoor het behoorlijk glad was. Het was dusdanig glad dat de centrale middenvelder van Buitenpost de trainer verzocht om de 2e helft niet meer te hoeven spelen omdat het risico te groot was op opnieuw een kruisbandblessure.

Buitenpost Vr 1 heeft gestreden voor een zo goed mogelijk resultaat. Helaas zat het er tegen Oerterp Vr 1 zaterdag niet in. We feliciteren VV Oerterp Vr 1 met het behalen van hun 1e periodetitel. Risanne, Noa, Emma en Alina jullie allen bedankt voor de tomeloze inzet. Jullie hebben er een mooi voetbalgevecht van kunnen maken.

Aankomende zaterdag pakt Vrouwen 1 de competitie thuis weer op tegen Zuidhorn Vr 1.

• Wedstrijd: Buitenpost - Longa '30
  • Datum: 11-05-2024