Buitenpost Vr 1 wint en heeft zicht op nacompetitie

Aankomende zaterdag staat voor de Buitenposter meiden de laatste competitiewedstrijd bij SIOS Vr 1 op het programma. De meiden kunnen zich deze wedstrijd definitief plaatsen voor de nacompetitie die recht geeft op promotie naar de 2e klasse. De dames spelen een briljant seizoen en waren zaterdag ook te sterk voor VV Winsum Vr 1. Er werd met 6 – 1 gewonnen.

Midweeks speelden de Buitenposter meiden ook nog een zeer verdienstelijke wedstrijd tegen koploper VEV’67 Vr 1. Deze misschien wel beste wedstrijd van het seizoen eindigde in 0-0. Op zich was de uitslag terecht, maar er had meer in gezeten voor Buitenpost, als de keepster van VEV’67 iets minder geluk had gehad. Het was een gelijk opgaande wedstrijd, die zich voornamelijk op het middenveld afspeelde. De Buitenposter meiden kwamen deze wedstrijd echter 2 keer alleen voor de keepster. VEV’67 heeft daar alleen maar een paar corners tegenover kunnen zetten. Defensief zijn de Buitenposter vrouwen dit jaar niet te kloppen, getuige de maar 2 verloren wedstrijden gedurende de gehele competitie. Dat laatste geeft veel vertrouwen voor de slotdag van de competitie aankomende zaterdag. Plaatsing voor de nacompetitie zou een enorme bekroning zijn op het fantastische seizoen die de Buitenposter meiden dit jaar spelen. Wie weet: op naar de 2e klasse?

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024