Buitenpost Vr1 wint derby van FC Surhústerfean Vr1 met 5-2

Voor de meiden van Buitenpost stond gisteren de derby tegen FC Surhústerfean op het programma. De wedstrijd was niet alleen in dat opzicht belangrijk. Meer dat de ploeg een directe concurrent is voor de 4e plek in de competitie. Die geeft namelijk recht op een promotiewedstrijd aan het eind van het seizoen. Het verschil met de nummer 5  was inmiddels al 4 punten in het voordeel van Buitenpost. De meiden konden ze dus op 7 punten zetten.

Volgens afspraak zette Buitenpost direct bij aanvang van de wedstrijd overal druk daar waar de bal was en bleven de middenvelders iets meer bij elkaar om de inspeelpass er bij de Feansters uit te halen. FC Surhústerfean kreeg op geen enkele manier de ruimte om ook maar aan een fatsoenlijke aanval te kunnen denken. De defensie van Buitenpost gaf geen kans weg. De veldbezetting was gedurende de hele wedstrijd nog nooit zo goed geweest en het aanvalsspel was van grote klasse. Hulde aan het team. De gasten waren bij aanvang van de wedstrijd vrijwel direct kansloos. Het is ze alleen gelukt om uit 2 spelhervattingen een tegengoal te kunnen maken. Vanuit de dug-out zag ‘tiki-taka Aniek’ halverwege de 2e helft dat het goed zat en ging zich alvast opmaken voor een feestelijke 3e helft. Eindstand: 5-2.

• Wedstrijd: Grijpskerk 1 - Buitenpost 1
  • Datum: 31-08-2024