Controle op alcohol onder 18 jaar

Al enkele jaren mogen we in de kantine geen alcohol schenken aan jongeren onder 18 jaar. De gemeente kondigt aan hier strenger op te controleren. Bij overtredingen kan onze vereniging een boete krijgen tot maar liefst 1.400 euro.

Legitimatie
Bij twijfel over de leeftijd zullen onze barmedewerkers naar een legitimatiebewijs vragen. Geen legitimatie = geen alcoholische drank! Als 18-plusser mag je natuurlijk ook geen alcohol meenemen voor een minderjarige! Als je jonger bent dan 18 jaar en je wordt betrapt met alcohol, riskeer je zelf een boete: 45 euro als je tussen de 12 en 16 jaar bent en 90 euro voor 16- en 17-jarigen.

Wat vragen wij?
Wij gaan als bestuur scherper toezien en ook optreden. Wij rekenen op jullie medewerking en verwachten dat je begrip toont voor onze barvrijwilligers die de regels moeten uitvoeren. Met z’n allen zijn we verantwoordelijk! We verwachten dat iedereen zich aan de regels houdt en met ons erop toeziet dat minderjarigen geen alcohol drinken.