Corona-update: nog onduidelijk wanneer jeugdtrainingen starten

Het is nog niet duidelijk wanneer we weer los mogen met de trainingen voor de jeugd. We hadden gehoopt op woensdag, maar er moet eerst nog groen licht komen van de veiligheidsregio, zo laat de gemeente Achtkarspelen weten. Ondertussen werkt het jeugdbestuur hard aan schema’s om straks zoveel mogelijk jongeren weer te kunnen laten trainen.

Om daadwerkelijk de trainingen te herstarten, moeten we wachten op het definitieve besluit (noodverordening) van de veiligheidsregio. In dit besluit zullen voorwaarden staan in aanvulling op de richtlijnen van de Rijksoverheid, schrijft de gemeente aan onze club. Dit besluit wordt pas eind volgende week genomen, verwacht de gemeente. Het duurt dus helaas nog even voordat we echt los mogen op De Swadde.

Wat al wel duidelijk is, is het volgende:

• Kinderen en jongeren krijgen vanaf 29 april meer ruimte voor georganiseerde buitensport en -spel (geen officiële wedstrijden).
  • Kinderen tot en met 12 jaar (basisschoolleeftijd, t/m onder 13 leeftijdscategorie) kunnen onder begeleiding samen buiten sporten.
  • Jongeren van 13 tot en met 18 jaar (voortgezet onderwijs, onder 14 t/m onder 19 leeftijdscategorie) mogen onder begeleiding buiten sporten met elkaar, maar dan met 1,5 meter afstand ertussen.
  • Voor volwassenen blijft gelden dat georganiseerde sporttrainingen niet mogen plaatsvinden en er geen wedstrijden mogen worden gespeeld.

Daarnaast gelden de volgende regels:

• Geen ouders langs de lijn en op het sportpark
  • Thuis douchen
  • Kantines/kleedkamers zijn gesloten
  • Minimaal 1 begeleider voor max. 15 kinderen
  • Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis!

We houden jullie op de hoogte.

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024