Damesafdeling breidt uit met tweede elftal

Met ingang van aankomend seizoen schrijft Buitenpost een tweede vrouwenelftal in voor de competitie. Dit team zal uitkomen in de vijfde klasse.  Nieuwe speelsters zijn welkom bij Buitenpost.

De groeiende interesse in meisjes-/vrouwenvoetbal is aanleiding voor deze uitbreiding. Zowel de MO20 als de senioren beschikken dit seizoen over een ruimte selectie. Hier is de club natuurlijk erg blij mee. Tegelijkertijd brengt het ook met zich mee dat speelsters soms maar weinig speelminuten kunnen maken, en dat is jammer. Met de toevoeging van een tweede elftal hopen we dat nadeel te beperken.
Bovendien bereidt het ons verder voor op de toekomst. Speelsters uit de MO20 krijgen de kans om ervaring op te doen in het seniorenvoetbal, en over enkele jaren geldt dat ook voor de nu nog jongere jeugd. Al met al is het een mooie ontwikkeling om de sportieve ambities voor het vrouwenvoetbal bij VV Buitenpost verder vorm te geven.

Wil je bij ons komen voetballen?
Op maandagavond gaan de MO20 en seniorenleden gezamenlijk trainen. De tweede trainingsavond zal op een woensdag of donderdag zijn en wordt later bepaald. Belangstelling om bij ons te komen voetballen? Train gerust een keer mee. Neem voor meer informatie contact op met leidster Jeannette Meijer, 06-505 55 336 of trainer Ron Swinkels, 06-470 10 984.

Op vrijdagavond is er ook een 7×7 team dat om de zoveel weken wedstrijden speelt en tussendoor zo nu en dan traint. Geïnteresseerden zijn ook van harte welkom om met dat team mee te doen.

• Wedstrijd: Buitenpost - Longa '30
  • Datum: 11-05-2024