Enthousiasme groot bij Oliebollen Mixtoernooi

Het traditionele Oliebollen Mixtoernooi van VV Buitenpost trok woensdag 28 december bijna 170 deelnemers. Ondanks slechte weersomstandigheden was het enthousiasme groot onder de jeugd.

Ook dit jaar was het eigen kunstgrasveld de sportieve arena voor deze jeugdactiviteit. De weergoden werkten echter niet mee deze dag en met name voor de grote groep vrijwilligers was dit een ‘drege dei’. De meeste jeugdige voetballers hadden weinig last van de regen en gingen met een tevreden gevoel naar huis.

Enorm
De organisatie was dit jaar mede in handen van Jornt Henstra. Deze jeugdtrainer van de Blauwkes heeft dit Oliebollen Mixtoernooi als opdracht uitgevoerd voor zijn opleiding. Het aantal deelnemers was enorm. Bijna 170 jeugdige voetbaltoppers hadden zich vooraf ingeschreven. Er was een speelschema bedacht om per leeftijdscategorie 90 minuten lang voetbalplezier aan te bieden. Voetbalvormen 6 tegen 6  met individuele winnaar. Geen scheidsrechters bij het spel te betrekken, maar de jeugdspelers zelf de beslissingen laten nemen. Dit ging eigenlijk best prima. Na afloop kregen alle jeugdige deelnemers een flesje drinken en enkele lekkere versnaperingen mee naar huis. Dit alles was weer perfect geregeld door kantinebaas Ronnes Bloembergen. Deze versnaperingen en de prijzen voor de verschillende individuele winnaars werden aangeboden door de Club van 100.

Winnaars
De winnaars , die een cadeaubon van Voetbalshop kregen waren:
Lieke Hiemstra (O8), Ruben Hoekstra (O9), Neomie Talsma (O10), Danyl Kits (O11), Jonathan Douw (12), Nick Douma (O13), Mirthe Henstra (O15) en Jurre Welfing (O17/19).

Een prachtige voetbalactiviteit op De Swadde waar ook de weersomstandigheden het enthousiasme bij de jeugdige voetbaltalenten niet kon weerhouden.