Erolind Derguti nieuwe aanwinst VV Buitenpost

VV Buitenpost heeft zich versterkt met linkerspits annex aanvallende middenvelder Erolind Derguti. De 27-jarige Groninger komt over van Oranje Nassau en heeft bij tal van clubs in de top van het amateurvoetbal gespeeld. Hij is ambitieus en wil met Buitenpost naar de middenmoot van de hoofdklasse. “En je mag van een linksbuiten verwachten dat hij er minimaal 11 inschiet”, lacht Derguti.

Tweede divisie
De geboren Kosovaar is in Marum opgegroeid en daar begonnen met voetballen. Zijn talent werd opgemerkt door Cambuur, waar hij in de jeugd speelde. Zijn carrière leidde hem vervolgens via PKC ’83 en Harkemase Boys naar Sneek Wit Zwart. Hier was hij vier seizoenen actief in de topklasse en speelde hij zich in de kijker van Koninklijke HFC in Haarlem. Na een kort avontuur in de tweede divisie besloot hij te gaan samenspelen met zijn broer Getuar bij Oranje Nassau, dat toen nog in de hoofdklasse speelde. Derguti woont samen met zijn verloofde in Groningen en is net afgestudeerd aan de Hanzehogeschool. Hij zoekt een baan in de grafische vormgeving.

Scorend vermogen
Via Buitenpost-keeper Kevin van der Meulen, zijn voetbalvriend met wie hij in Sneek samenspeelde, is hij bij de Blauwkes gekomen. “Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. Ik heb wel eens wedstrijden van mijn broer in Buitenpost gezien. De sfeer is hier altijd positief. Buitenpost is een leuke club en speelt op een mooi niveau. Ik ken ook verschillende spelers”, aldus Derguti. Als zijn sterke punten noemt hij zijn scorend vermogen, het maken van acties en anderen vrij voor de goal zetten. “Ik kan ook op 10 spelen en ben tweebenig.”

Concurrentie
Buitenpost-trainer Jasper Bouma is in zijn nopjes met de aanwinst. “Erolind is een ervaren kracht met een behoorlijke staat van dienst. Hij is een versterking in de voorste linie en kan zowel op beide flanken als op het middenveld spelen. Hij kan de concurrentie aangaan”, zegt Bouma.

Afscheid
Bij Buitenpost vertrekt een aantal spelers. Jelmer Vos stopt in verband met studie, Aaron Boekhout gaat naar VV Kollum en reservekeeper Hessel Huisman verkast naar ’t Fean ’58. Op het laatste moment kondigden Rudmer Loonstra (gaat naar Be Quick Dokkum) en Rob Dijkstra (wil een treetje lager spelen) hun afscheid aan. Daartegenover staat de komst van drie jeugdspelers. Bernd Douma, David Kazimier en Mark van der Meer kunnen zich in de voorbereiding in de selectie spelen.

• Wedstrijd: Heino - Buitenpost
  • Datum: 21-04-2024