Groot onderhoud hoofdveld voor een perfecte grasmat

De gemeente Achtkarspelen is maandag gestart met het onderhanden nemen van ons hoofdveld. De bovenlaag is eraf gefreesd en vandaag is het veld opnieuw ‘gedressed’ en ingezaaid. Dit was nodig omdat de kwaliteit van de grasmat erg slecht was.

Volgens onze ‘fieldmanager’ Rinze Fokkema hebben we twee hele slechte jaren achter de rug voor de grasmat. Een erg droge zomer in 2019 en een heel droog voorjaar in 2020. Alle velden hebben hier veel schade van ondervonden. Herstel ervan is niet gelukt. Dat er niet op de velden is gespeeld is ook een nadeel geweest. Het onkruid is er namelijk niet uit getrapt. “Vandaar nu deze rigoureuze maatregel voor het A-veld”, zegt Rinze. “Met de investering in de beregeningsinstallatie in 2020 en deze aanpak moeten we straks het meest strakke veld in de regio hebben liggen.”

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024