Herman Alberts nieuwe trainer Vrouwen 1 VV Buitenpost

Herman Alberts uit De Westereen is  komend seizoen de nieuwe trainer van de voetbaldames van VV Buitenpost. Op dit moment traint hij de MO17 van Zwaagwesteinde. De 32-jarige Alberts kijkt ernaar uit om na de zomer aan de slag te gaan met het team van VR1, dat speelt in de 3e klasse. “Een mooie, nieuwe uitdaging.”

Respect
Alberts was door een vriend geattendeerd op de vacature bij VV Buitenpost. Ook kreeg hij een berichtje van een speelster van de Blauwkes die hij kent. “Jij moet onze nieuwe trainer worden”, was de boodschap. “Mijn vader had ook al gezegd dat ik eens in een andere keuken moest kijken. Ik heb er over nagedacht en heb gereageerd. Zo is het uiteindelijk gelopen”, zegt de Westereender. Bij VIOD kwam hij voor het eerst in aanraking met damesvoetbal toen hij er grensrechter was. “Daar heb ik respect gekregen voor vrouwenvoetbal.” Hij is al geruime tijd trainer, waarvan de laatste jaren van de Meiden Onder 17 in zijn woonplaats. “Met een uitstapje van twee jaar bij VIOD als jeugdtrainer van jongens tussendoor.”

100% inzet
Het spreekt hem aan dat de Buitenposter damesgroep zichzelf omschrijft als leergierig en gezellig en dat ze de bereidheid hebben om hard te  werken. “Ik hou van 100% inzet op trainingen en in de wedstrijd. Vanaf minuut één moet iedereen er staan en er 90 minuten voor gaan. Daarna is het ongeacht het resultaat tijd voor een drankje.” Alberts, die in het dagelijks leven schilder is, zegt dat hij zich gemakkelijk aanpast en zich daardoor  snel thuis zal zijn op De Swadde. “Het gevoel bij Buitenpost is in ieder geval goed.”