Hielke Dam grensrechter en Wiebe Tabak leider Buitenpost 2

Hielke Dam (19) is de nieuwe grensrechter van VV Buitenpost ZM2. Hij neemt – letterlijk en figuurlijk – het stokje over van Wiebe Tabak (54), die als leider verbonden blijft aan ‘it twadde’.

“Van kinds af aan ben ik al bij de club en ik vind het belangrijk om iets te doen voor de vereniging”, zegt Hielke. “De gezelligheid en alles eromheen heb ik de afgelopen jaren flink gemist, nadat ik de keuze had gemaakt om op zaterdag te gaan werken. Toen kwam ik er snel achter dat ik het ‘blauwe gevoel’ heel erg miste, en dat ik terug wilde. Ik fluit ook wel eens jeugdwedstrijden, dus deze rol bij het tweede sluit daar mooi op aan.”

Wiebe is al vijf jaar betrokken bij het tweede en is komend seizoen leider. “Het is een heel leuk team”, zegt Wiebe. “Het zijn goeie jongens en er is nooit heibel. Als de teamspirit goed is dan kun je een heel eind komen. Ik verwacht dat we dit seizoen weer bovenin mee kunnen doen.”

Tekst + foto: Pier Schotanus

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost