Interview Myriam de Jong, coördinator jeugdteams

Myriam de Jong (24) is sinds dit seizoen coördinator van de JO7, JO8 en JO9. “Ik neem contact op met ouders om te bepalen in welk team een spelertje het best past. We proberen iedereen te laten voetballen met vriendjes of vriendinnetjes. Bij de jongste jeugd gaat het nog niet om niveau”, vertelt Myriam.

Iedere maand komen alle coördinatoren samen om te vergaderen over de teams. “Bij de JO7, JO8 en JO9 proberen we de teams door de jaren heen bij elkaar te houden. Ik neem daarover geen beslissingen, dat doet de technische commissie”, legt Myriam uit. “Ik ben een aanspreekpunt.”

Proeftraining
Leiders en ouders kunnen aankloppen bij Myriam als er moeilijkheden of vragen zijn. “Ook ouders van kinderen die nog niet bij VV Buitenpost voetballen kan ik helpen”, zegt Myriam. “Ik regel graag een paar proeftrainingen voor kinderen die overwegen bij ons te komen voetballen. Ouders van kinderen die al bij ons voetballen kunnen mij ook altijd bereiken. Ik weet niet alles, maar kan altijd helpen of doorverwijzen.”

Verbonden
“Het is superleuk om iets te doen voor de club”, vervolgt ze. “Dat doe ik al vrij lang, maar sinds dit seizoen pas in deze functie. Op deze manier voel ik me verbonden met de verschillende teams.” Verder voetbalt ze bij Vrouwen 1 (dat aan een ijzersterk seizoen bezig is) en zit ze in de activiteitencommissie. “Houd 14 juni vrij, dan organiseren we de familiedag”, lacht Myriam.

Ouders of leiders van JO7, JO8 en JO9 kunnen Myriam de Jong bereiken op 06 46 45 29 71.