(Jeugd)kader VV Buitenpost krijgt training René Felen

Afgelopen week heeft voornamelijk het jeugdkader van VV Buitenpost training mogen ontvangen van René Felen. De ervaren teamontwikkelaar is geen onbekende bij de club. Al eerder coachte Felen bij de club een grote groep vrijwilligers. Toen was het onderwerp gedrag en houding. Dit keer was het onderwerp bij deze studiebijeenkomst ‘Coachen van puberbrein’.

Niet op de hoogte
Er werd gestart met een digitale quiz van KAHOOT. Het fanatisme om zo veel mogelijk vragen goed te beantwoorden droop er vanaf. Hiermee werd als snel duidelijk dat lang niet iedereen goed op de hoogte is wat de leeftijdskenmerken zijn van de verschillende leeftijdsgroepen. Op een speelse wijze bracht René Felen duidelijk in beeld dat er grote verschillen zijn in het brein (denkwijze) van de 10-14-jarigen, 14-16-jarigen en 17-23-jarigen. Ook het verschil in het jongens brein en die van de meiden werd uitgelegd.

Rond het voetbalveld
Hierna volgde een korte theoretische uitleg voor de groep jeugdtrainers en jeugdleiders. Sommige aanwezigen werden ook als ouder van een puberkind aan het denken gezet. Vervolgens mochten de aanwezigen in groepjes uiteen om samen in beeld te brengen waarmee men de komende tijd aan de slag gaat op en/of rond het voetbalveld. Daarna werden nog een aantal bruikbare tips aangereikt door een zeer enthousiast vertellende René Felen.

Deze studie- en informatiebijeenkomst werd aangeboden door hoofdsponsor De Haan Westerhoff Zonwering uit Drachten.