Joost Jesse Visser laatste aanwinst VV Buitenpost

Joost Jesse Visser uit Leeuwarden komt de verdediging van VV Buitenpost versterken. De 24-jarige speler komt over van de Leeuwarder Zwaluwen, waar hij de afgelopen twee seizoenen heeft gevoetbald. Daarvoor kwam hij twee seizoenen uit voor zondag-hoofdklasser SWZ Boso Sneek.

Stap omhoog
Joost Jesse heeft als rechtsback en als laatste man gespeeld bij de Leeuwarder Zwaluwen. “Helaas zijn we dit seizoen gedegradeerd naar de tweede klasse. Toch wil ik me graag laten zien op een hoger niveau en mezelf ontwikkelen. Dat kan bij VV Buitenpost, ze draaien altijd bovenin mee. Het is dus een goede stap omhoog”, zegt de Leeuwarder sporter, die werkzaam is als personal trainer. Hij komt op sportpark De Swadde en oude bekende tegen. “Ik heb bij Sneek Wit Zwart samengespeeld met keeper Kevin van der Meulen.”

Blij
Buitenpost-trainer René van der Weij kwam in gesprek met zijn plaatsgenoot toen bleek dat verdediger Pieter Henstra opnieuw een langdurige knieblessure had opgelopen en dat hij ook verdediger Aaron Boekhout, die waarschijnlijk elders gaat studeren, moet missen. “We zochten iemand die snel is, goed kan opbouwen, fysiek sterk en fit is en vooral op meerdere posities uit de voeten kan”, vertelt Van der Weij. “Joost Jesse past precies in het plaatje dat we voor ogen hadden, daarom ben ik blij dat hij graag bij ons wil voetballen en bovendien zeer enthousiast is over Buitenpost.”

Aantrekkelijk voetbal
Volgende week beginnen de Blauwkes alweer met trainen in voorbereiding op de wedstrijd tegen SC Heerenveen (dinsdagavond 4 juli) en het oefenduel tegen ONS Sneek (zaterdagmiddag 15 juli). “Ik heb er enorm veel zin in”, zegt Joost Jesse. “Buitenpost speelt aantrekkelijk, verzorgd voetbal. Dat heb ik gemerkt omdat ik vier keer tegen ze heb gespeeld. Er is altijd veel publiek en het is er gezellig. De nazit is ook belangrijk en hoort erbij.”