Middenvelder Max Huiskamp naar VV Buitenpost

Leeuwarder Max Huiskamp gaat vanaf komend seizoen spelen voor VV Buitenpost. De 21-jarige middenvelder voetbalt op dit moment bij LAC Frisia en heeft jarenlang in de jeugd van SC Cambuur gespeeld. Het talent wil graag hogerop voetballen en kon uit meerdere verenigingen kiezen. “De dorpsclub VV Buitenpost geeft me het goede gevoel en de juiste sportieve uitdaging”, aldus Max.

Tempo
De overstap van de tweede klasse zondag naar de hoofdklasse zal in het begin wel even wennen zijn, verwacht Max. “Vooral het tempo zal hoger liggen. Maar ik hoop zo snel mogelijk aan te haken.” De verdedigende middenvelder is een lastige voetballer om tegen te spelen, erkent hij. Lachend: “Ik ben een stofzuigertje.” Zijn sterke eigenschappen: zijn traptechniek, loopvermogen, tactisch inzicht, het geven van steekpasses en hij is bovendien tweebenig.

Dorpscultuur
Ondanks de belangstelling van verschillende clubs, was de keuze voor de Blauwkes niet moeilijk voor hem. “Ik wilde graag op zaterdag voetballen en Buitenpost speelt hoofdklasse. En de dorpscultuur spreekt me aan. Daar ben ik bekend mee, ik ben opgegroeid in Stiens. Ik heb ook wel gevoetbald op De Swadde en hier jeugdteams van LAC Frisia gecoacht.” Naast jeugdtrainer bij zijn huidige club is hij dat ook bij Cambuur. Verder is de Pabo-student ook nog personal voetbaltrainer. Hij hoopt dat hij snel voor publiek mag spelen bij Buitenpost en denkt dat hij snel wordt opgenomen bij de Blauwkes. “Ik ben een echte teamspeler.”

Technische staf
Inmiddels is de technische staf van de eerste selectie helemaal rond. Tjeerd Douma treedt naast Joop de Haan toe als leider. Keeperstrainer Sjouke Kingma en fysiotherapeut/verzorgster Wendy Albeda hebben aangegeven volgend seizoen door te gaan. Eerder werd al bekend dat trainer Willem Brouwer en assistent-trainer Marcel Hiemstra aan de slag gaan bij Buitenpost. Tegenover de komst van Max Huiskamp staat het vertrek van spits Rik Weening naar ONS Sneek.