Nieuwe fysiotherapeute voor VV Buitenpost

Wendy Albada is de nieuwe fysiotherapeute en verzorgster van het eerste elftal van VV Buitenpost. Wendy werkt sinds ruim een jaar bij Allert Pol Fysiotherapie in Buitenpost. “Ik ga de behandelingen van spelers voor de training en wedstrijden doen als dat nodig is, zodat iedereen fit het veld in kan. Daarnaast geef ik revalidatietrainingen”, zegt Wendy.

Op de bank
“Ik ben verzorgster geweest bij Be Quick 1887 en bij volleybalvereniging Lycurgus. Het werk is dus niet nieuw voor mij en ik pas wel tussen de jongens.” Wendy, die in Groningen woont, is een fanatieke hardloopster en doet aan crossfit. Die hobby’s zet ze nu op een laag pitje, want ze zal vanaf komend seizoen bijna elke zaterdag bij de wedstrijden op de bank zitten. Wendy vervangt Tamara Huitema-Pater, die jarenlang als fysiotherapeute en verzorgster aan de club verbonden was.

Staf
Met het aantrekken van de nieuwe fysiotherapeute is de staf van het eerste elftal compleet. Naast Wendy Albada bestaat die uit hoofdtrainer Jasper Bouma, assistent-trainer Wietse van der Veen en teammanager Joop de Haan. Andere nieuwe gezichten bij VV Buitenpost zijn Mark Huizinga (Drachtster Boys), Hessel Huisman (BCV), Justin Sletering en Willem de Boer (beiden uit eigen jeugd).

Nieuwe gezichten bij Buitenpost 1, v.l.n.r.: Justin Sletering, Willem de Boer, Mark Huizinga, Wietse van der Veen (assistent-trainer), Jasper Bouma (hoofdtrainer), Joop de Haan (teammanager), Wendy Albada (fysiotherapeute) en Hessel Huisman.