Robert Kleefstra nieuwe trainer VV Buitenpost 2

Robert Kleefstra uit De Westereen gaat volgend seizoen het tweede elftal van VV Buitenpost trainen. Hij volgt Auke Bosma op die hoofdtrainer wordt bij ASC ’75. Kleefstra is nu voor het tweede jaar assistent-trainer bij tweedeklasser GAVC uit Grou. Hij is geen onbekende van Buitenpost. Eerder was hij er drie jaar trainer van de A1-junioren. “It fielt goed om werom te kommen”, aldus Kleefstra.

Ambysje
De 30-jarige Westereender staat graag als eindverantwoordelijke voor de groep. “Ik sjoch it twadde fan Bûtenpost as in opstap yn myn ambysje om ris in earste alvetal te trainen.” Na zijn periode bij de jeugd van de Blauwkes was hij al eens een jaar trainer van het tweede zaterdagelftal van Zwaagwesteinde. Volgens Buitenpost-bestuurslid Jan Douma is het een voordeel dat een oude bekende terugkeert die bovendien gedreven is. “Robert hat earne oars erfaring opdien. Dêrneist is hy no dwaande mei de kursus Trainer Coach II. Hy past goed by Bûtenpost”, zegt Douma.

Plezier
Kleefstra wil graag het gat tussen het tweede en eerste elftal kleiner maken. Daarnaast wil hij dat spelers die in de hoofdmacht net buiten de boot vallen met veel plezier in zijn ploeg gaan voetballen, net als eerste elftalspelers die terugkomen van een blessure en weer ritme op willen doen. “Fierder wol ik dat de fuotballers harren fierder ûntwikkelje sadat se ticht tsjin it earste oan komme te sitten.”

web Robert Kleefstra, Jan Douma en Rinze Fokkema
Robert Kleefstra (links) bij zijn eerdere periode in Buitenpost, met naast hem Jan Douma en leider Rinze Fokkema.