Sander Broekema nieuwe trainer JO19

Sander Broekema uit Marum is komend seizoen de nieuwe trainer van JO19-1 van VV Buitenpost. Hij is nu trainer van JO17-1 in zijn dorp. De 25-jarige volgt bij zijn nieuwe club Marc Lourens op, die na 10 jaar stopt met zijn trainerscarrière bij de Blauwkes. “Het is een mooie stap. De Onder 19 speelt 4e divisie. Een leuke uitdaging om te proberen in die klasse te blijven”, aldus Sander.

Goed niveau
De Marumer had dit seizoen met zijn team tegen Buitenpost moeten voetballen, maar corona gooide roet in het eten. “Ik ken Buitenpost wel, ik ben hier vaker geweest. Een mooie, grote dorpsclub en de jeugd speelt op een goed niveau. Een vereniging die voor mij staat voor hard werken en mooi voetbal.” Hij is enkele jaren assistent-trainer geweest bij standaardteams en de laatste twee jaar coach van JO17-1. “Ik wilde graag een JO19 trainen en zag een vacature bij Buitenpost. Het is goed om eens uit een vertrouwde omgeving te gaan.”

Nadrukkelijk coachen
Sander heeft tot aan de JO-19 bij Marum gevoetbald totdat hij moest stoppen wegens een kruisbandblessure. Sindsdien is hij trainer. Hij kan aanwezig zijn langs de zijlijn. “Ik wil het uiterste uit spelers halen. Ik kan wel nadrukkelijk coachen als dat nodig is en gooi er veel energie in.” De assistent-accountant heeft er zin in om aan de slag te gaan bij zijn nieuwe club. “Ik ga er blanco in. Alle spelers krijgen bij mij een eerlijke kans.”

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024