Seniorenteams VV Buitenpost adopteren jeugdteams

Een aantal seniorenteams hebben toegezegd een jeugdteam te adopteren. De teams zorgen ervoor dat ze spelers beschikbaar stellen om een training te verzorgen. Hiermee wordt het tekort aan jeugdtrainers opgelost.

Het was dit seizoen nog niet gelukt om voor elk team een jeugdtrainer te vinden. Vanuit het jeugdbestuur kwam Rein Spoelstra met het idee om de seniorenteams te vragen om een jeugdteam te adopteren. De volledige selectie van een team geeft per toerbeurt training. Het betreffende jeugdteam heeft dan niet een vaste trainer, maar kan er wel vanuit gaan dat er iedere week, georganiseerd kan worden getraind. Inmiddels hebben de 2e selectie (o.l.v. Wietze Cuperus), de 3e selectie (o.l.v. Floyd Tjeerdsma) en het 4e elftal positief gereageerd op dit initiatief. Twee pupillenteams, JO9-2 en JO9-3, hebben nog geen trainer. Hiervoor worden nog teams binnen de club benaderd met de vraag deze jeugdteams te adopteren en om de beurt de trainingen één keer per week te verzorgen.