Topschutter Rob Schokker naar VV Buitenpost

Rob Schokker, topscorer aller tijden bij Drachtster Boys, stapt over naar VV Buitenpost. De 31-jarige spits wil zich graag een keer bewijzen in de hoofdklasse. “Ik sta nu op een punt in mijn carrière dat ik deze kans moet pakken. Ik kijk ernaar uit om weer goals te maken”, aldus de ambitieuze Heerenvener.

Droom navolgen
De afgelopen vijf seizoenen is het Rob niet gelukt om met Drachtster Boys te promoveren naar de hoofdklasse. Toen de nieuwe Buitenpost-trainer Willem Brouwer hem polste voor de vacature van spits bij Buitenpost – Rik Weening vertrekt naar ONS Sneek – hoefde hij niet lang na te denken. “Ik heb altijd de ambitie gehad om in de hoofdklasse te voetballen. Nu ik net 31 ben geworden is dit hét moment om deze stap te zetten. Het thuisfront gaf ook aan dat ik mijn droom moest navolgen, ook nu er in november een tweede zoon op komst is.” In het dagelijks leven is Rob accountmanager bij Kroon in de scheeps- en jachtbouw.

Presteren en genieten
De 1,96 meter lange spits is sterk in het vasthouden van de bal, het doorkoppen en vooral ook scoren. In 3,5 seizoenen maakte hij 72 goals bij de eersteklasser. Daarvoor wist hij vaak het net te vinden bij VV Drachten, FC Wolvega, VV Bergum en SC Joure. “Mijn kracht ligt in het zestienmetergebied.” Hij herinnert zich de wedstrijden tegen Buitenpost goed. “Altijd duels op het scherpst van de snede en na afloop vooral gezellig. Die combinatie spreekt mij aan: presteren en genieten.” Bij Buitenpost kent hij veel spelers en treft hij één oud-ploeggenoot: verdediger Mark Huizinga. “Ik heb zin in de nieuwe uitdaging. Ik wil me graag laten zien, weer wedstrijden spelen, doelpunten maken en er volle bak voor gaan, heerlijk.”