Trainer René van der Weij verlengt bij VV Buitenpost

René van der Weij staat ook volgend seizoen aan het roer van VV Buitenpost. De 35-jarige Leeuwarder is momenteel succesvol bezig aan zijn derde jaar als hoofdtrainer van de Blauwkes. Na het recordseizoen 2016/2017, waarin Buitenpost het tot de halve finale van de noordelijke districtsbeker schopte, ver kwam in de nacompetitie en als vierde op de ranglijst eindigde, is de rek er nog niet uit bij de eerste selectie. Momenteel staat de club op een stevige tweede plaats in de eerste klasse E.

Ambitieus
“Wij vinden dat René onze spelers nog steeds beter maakt. Hij is ambitieus en vindt dat zijn karwei nog niet af is. De selectie wil hem ook graag behouden. Dat hij nu voor het vierde seizoen hoofdtrainer wordt, is bijzonder voor onze club. Dat zegt ook iets over het wederzijdse vertrouwen”, zegt Buitenpost-voorzitter Paul Olijve. Het bestuur heeft daarom besloten het contract met Van der Weij opnieuw met een jaar te verlengen. Van der Weij heeft voorafgaande aan zijn periode als hoofdtrainer ook een seizoen stage gelopen bij de Blauwkes en is er een jaar assistent-trainer geweest.

Zesde jaar
Oud-profvoetballer Van der Weij is erg blij dat hij ook volgend seizoen trainer kan zijn van VV Buitenpost. “Dat de spelersgroep graag met me door wilde, was voor mij een mooi en positief teken en erg belangrijk in mijn keuze om een nieuw contract aan te gaan”, aldus Van der Weij. “Ik ben nu vijf jaar bij Buitenpost, waarvan de laatste drie jaar als hoofdtrainer. Voor sommigen is drie jaar met dezelfde trainer best veel. Ik heb alle spelers individueel gevraagd of er voldoende basis lag om met mij door te gaan. Dat we volgend jaar samen ons zesde jaar ingaan zegt voldoende denk ik. Sinds vier jaar spelen we ook een rol van betekenis in de eerste klasse. We zijn van een stabiele eersteklasser gegroeid naar een team dat bovenin meespeelt.”

Warme club
Van der Weij ziet nog ieder jaar progressie in het team en de individuele spelers. Voorop staat dat hij de spelersgroep, die bestaat uit een mix van jonge talenten en ervaring, wil laten doorgroeien. “Ik voel me op mijn plaats bij VV Buitenpost, we spelen volgens mij attractief voetbal. Buitenpost is warme club. Het bestuur en de supporters zijn erg betrokken bij de club. De vereniging beschikt over een uitstekende accommodatie. Het is voor mij fijn om bij deze club te werken.”