Trainer Sander Broekema van JO19 verlengt contract

Sander Broekema is ook in het seizoen 2022/2023 trainer van JO19-1 van VV Buitenpost. De 26-jarige Marumer heeft het erg naar zijn zin bij Buitenpost en knoopt er daarom met plezier een jaar aan vast. “Ik krijg hier veel waardering voor het werk dat ik in het trainerschap steek. En ik werk met een fijn team. Dus blijf ik graag bij Buitenpost”, aldus Sander.

Positief
De trainer/coach is bezig met zijn eerste seizoen bij de Blauwkes. Vanwege de krappe selectie is er afgelopen zomer besloten de JO19-1 in te delen in de hoofdklasse in plaats van de 4e divisie. Na een halve competitie is het team in de middenmoot geëindigd. “Door veel blessures hebben we spelers van andere teams moeten lenen. Het houdt dus niet over. Maar we maken er het beste van”, zegt hij positief. “De jongens hebben minder concurrentie maar gooien er niet met de pet naar. Sterker nog, ze werken hard. Het is echt een team.”

Clubman
Sander wil graag bijdragen aan de ontwikkeling van spelers en de club. “Ik ben een clubman, dus verkas niet zo snel. Het was al een hele stap om van Marum naar Buitenpost te gaan. Maar het bevalt hier heel goed. Buitenpost is een dorpsclub en gezellig. Ik heb de ambitie om mijn UEFA B-diploma te halen. En dat kan bij Buitenpost, hier kan ik doorgroeien.”

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost
  • Datum: 06-04-2024