Veel belangstelling voor cursus vlaggen

15 belangstellenden kwamen maandag af op een speciale vlagavond op De Swadde. Op de avond is een cursus gegeven voor ouders die graag zouden willen vlaggen bij een voetbalwedstrijd van hun kind en willen leren hoe ze dat precies moeten doen. Ze hebben op zaterdagochtend namelijk een belangrijke taak om de scheidsrechters goed te ondersteunen en op die manier de wedstrijden ook eerlijker te laten verlopen.

Enthousiaste reacties
De vlagavond is op initiatief van Jelte Cnossen georganiseerd door het jeugdbestuur. De cursus werd gegeven door de ervaren assistent-scheidsrechters van de KNVB Albert Oost uit Buitenpost en Evert Veenstra uit Twijzelerheide. Niet alleen ouders wilden alles over het vlaggen weten, ook enkele spelers uit de jeugd hebben de cursus gevolgd. Er kwamen zowel enthousiaste reacties van de cursisten als de assistent-scheidsrechters op de avond. De KNVB’ers gaven aan dat ze in hun lange carrière nog nooit zoveel aandacht voor het vlaggen hadden gezien bij een voetbalclub.