Be Quick 1887 – Buitenpost

Buitenpost speelt weer gelijk, nu tegen Be Quick 1887

Voor de derde maal op rij speelde Buitenpost 2-2. In Haren kwamen de Blauwkes via David Kazimier en Kian Visser twee keer op voorsprong tegen Be Quick 1887. In een wedstrijd die alle kanten op kon gaan maakte de thuisploeg steeds de gelijkmaker. Buitenposter doelman Kevin van der Meulen kreeg twee penalty’s te verwerken, één daarvan keerde hij.

Buitenpost startte goed in Haren, waar de kersverse vader Kian Visser op de bank begon en Jarno Westerhof zijn plek in de spits overnam. Patrick Kemps van Buitenpost 2 zat voor het eerst bij de selectie. Het team had de eerste twintig minuten controle over de wedstrijd, zonder echt gevaarlijk te worden. Daarna werd Be Quick iets dreigender, maar kwamen de gasten tien minuten voor rust op voorsprong. Uit een corner werd de bal weggekopt die voor de voeten van David Kazimier kwam. De middenvelder aarzelde niet en haalde vanaf de rand van het strafschopgebied in één keer doeltreffend uit. Op slag van rust was er een grote kans voor Be Quick. Via de hand van Kevin van der Meulen kwam de bal op de lat.

Discutabele penalty
“In de kleedkamer hadden we afgesproken de voorsprong proberen uit te bouwen”, zei trainer Kevin Waalderbos. Die afspraak kon al na een minuut de prullenbak in, want de thuisploeg mocht meteen een strafschop nemen. Sam Wormmeester kreeg de bal ongelukkig tegen zijn arm. Discutabel, maar de scheidsrechter wees gedecideerd naar de stip. De penalty werd benut door Mark Versteegen. De gelijkmaker gaf Be Quick energie en bijna was het raak uit een vrije trap, maar Van der Meulen bokste de bal weg. Aan de andere kant stuitte Rolf Dijk op de Groninger keeper. Buitenpost leed veel onnodig balverlies, maar kwam na een uur uit het niets op voorsprong. Youri Sletering gaf een voorzet op invaller Kian Visser die de bal op zijn borst controleerde en vervolgens knap in één keer binnen roste.

Weer een strafschop
Buitenpost had nog een kans op 1-3, maar Be Quick nam het initiatief weer over. En opnieuw kreeg Be Quick een strafschop, nu door een verdedigende fout. Van der Meulen voorkwam de gelijkmaker van Versteegen met een fantastische redding. Ook de rebound ging er niet in. Uiteindelijk viel een kwartier voor tijd na een goede aanval de 2-2 via Nagesh Amatsaleh. In de eindfase kon het nog beide kanten opvallen, maar werd er niet meer gescoord.

‘Schiet niet op’
“Het was vooral in de tweede helft een open wedstrijd met kansjes over en weer. Wij konden de bal niet vasthouden wat veel energie koste om die terug te veroveren”, aldus Waalderbos. Het was het achtste gelijkspel voor Buitenpost. “Dat schiet niet op. Het betekent ook dat we moeilijk te verslaan zijn. Maar drie punten uit de laatste drie wedstrijden is te weinig. We moeten de wedstrijd weer eens over de streep trekken.” Dat moet dan zaterdag gebeuren tegen het sterke Rohda Raalte, de nummer vier. “We krijgen een reeks met lastige ploegen. Maar we kunnen van iedereen winnen, hebben we bewezen”, eindigde Waalderbos positief.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Jort van der Meulen (63. Wim de Vries), Bernd Douma, Ron Janzen, Youri Sletering, David Kazimier, Noureddine Boutzamar (77. Edwin Schaafsma), Bas Verbree, Rolf Dijk (71. Willem de Boer), Jarno Westerhof (46. Kian Visser), Sam Wormmeester

Scoreverloop: 35. 0-1 David Kazimier, 47. 1-1 Mark Versteegen (p.), 60. 1-2 Kian Visser, 77. 2-2 Nagesh Amatsaleh. Bijz.: 64. Van der Meulen stopt penalty Versteegen
Gele kaart: Sil Kramer, Joris Reiziger (Be Quick 1887), David Kazimier, Jort van der Meulen, Bernd Douma (Buitenpost)

Verslag: PL