Buitenpost JO13-1 – Gorredijk JO13-1

D1 opende de competitie thuis tegen Gorredijk D1. Buitenpost was de eerste helft de betere ploeg. Maar het beloonde zichzelf onvoldoende door te weinig te scoren uit de kansen. De thuisploeg opende wel de score (1-0; doelpunt Patrick, via Jesper Daan en Dennis), maar verzuimde om al in de eerste helft verder uit te lopen. Gorredijk stelde hier een enkele gevaarlijke counter tegenover waar ze wel heel efficiƫnt mee omsprongen (1-1).

De tweede helft drongen de gasten verder aan en kwamen op voorsprong door doelpunten uit een vrije trap en corner (1-3). Buitenpost probeerde hierna nog wel druk te zetten en te blijven voetballen, maar wist moeilijk tot uitgespeelde kansen te komen. Patrick verkleinde de achterstand nog tot 2-3 uit een vrije trap. Maar het lukte onze mannen daarna niet meer om de stand weer in evenwicht te trekken.