RKAV Volendam – Buitenpost

Buitenpost verliest in slotfase van Volendam

Buitenpost heeft zaterdagmiddag geen punten overgehouden aan het treffen met RKAV Volendam. In het Noord-Hollandse vissersdorp waren de cijfers na 90 minuten voetbal duidelijk: 4-0. Die uitslag was misschien een klein beetje geflatteerd gezien het feit dat de Blauwkes alle vier de tegentreffers in het laatste halfuur incasseerden.

In het eerste gedeelte van de wedstrijd was de thuisploeg de bovenliggende partij zonder echt hele grote kansen te creëren. Ze kregen één prima mogelijkheid, maar deze was niet aan de Volendammers besteed. Na ongeveer 25 minuten voetbal op Sportpark Volendam kwamen de Buitenposters beter in de wedstrijd en dit leverde vlak voor rust de grootste kans van de wedstrijd op. Rechtsachter Wim de Vries gaf een goede voorzet op linksvoor Mark van der Meer, die leverde een dito schot af, maar zag zijn poging via de binnenkant van de paal de goal uit schieten. De ruststand was derhalve 0-0.

De start van de tweede helft leek veel op die van het eerste bedrijf; zonder echt grote kansen te creëren was Volendam wederom de bovenliggende partij. In deze fase had Buitenpost misschien zelfs wel op voorsprong moeten komen. Na een schot van Joran Olijve moest de doelman van de thuisploeg een rebound toestaan. Helaas wist Rob Schokker deze mogelijkheid niet in een doelpunt te laten eindigen. Kort daarna kwam de thuisploeg wél op voorsprong; uit een hoekschop wist Stan Veerman de score te openen.  In de 10 minuten die hierop volgden, gaf Buitenpost de wedstrijd weg. In de zoektocht naar de gelijkmaker gaven de Blauwkes veel ruimtes weg die optimaal werden benut door de Volendammers. De 2-0 en 3-0 werden gemaakt door Joey Tol en Azzedine Sout. Het slotakkoord was voor Pieter Kroon, hij zette de 4-0 op het scorebord.

Komende dinsdagavond voetbalt het vlaggenschip van VV Buitenpost alweer, dan staat de lastige uitwedstrijd tegen het hoog geklasseerde SC Genemuiden op het programma. De aftrap in Genemuiden is dinsdag om 20.00 uur.

Opstelling Buitenpost: Kevin van der Meulen, Wim de Vries (74. Niels Wiersma), Danny Boersma, Mark Huizinga, Durk de Haan, Wessel van der Galiën, David Kazimier, Willem de Boer, Mark van der Meer (67. Jorn Jongsma), Rob Schokker (76 Jorrit Terpstra), Joran Olijve (50. Max Huiskamp)

Gele kaart:  Mark Huizinga (Buitenpost)

Verslag: Daan Zorgdrager

• Wedstrijd: MASV - Buitenpost