Vier Blauwkes klimmen naar de top voor KWF

Op donderdag 1 juni klimmen (oud-)teamgenoten Niels Vellinga (ZM4), Jelte Cnossen (ZM5), Gerben-Jelle Kazemier (ZM2) en Jeroen de Jong (ZM2) naar de top van de Alpe d’Huez. En dat proberen ze meermaals te doen. Deze sportieve uitdaging gaan ze aan via het evenement Alpe d’HuZes met als doel om als fietsteam minimaal 10.000 euro op te halen voor KWF Kankerbestrijding.

“Met 21 bochten, een afstand van 14 kilometer, stijgingspercentages tot maximaal 11% en een gemiddeld stijgingspercentage van 7,9%, is het absoluut een uitdaging”, aldus aardrijkskundeleraar Jelte die zijn feiten kent. “Ja, dit wordt wel wat anders dan, met alle respect, de survivalrun Kootstertille”, vult Gerben-Jelle aan. “Het doel is wel echt om meerdere keren naar de top te klimmen. Hoewel ik binnen de lijnen niet per se bekend sta als een harde werker is, zoals het motto van Alpe d’HuZes luidt, opgeven geen optie”, zegt de immer bescheiden Niels. “Met goed gevulde banden, verdere randvoorwaarden in orde en een portie karakter, heb ik er alle vertrouwen in dat het gaat lukken ons maximaal in te zetten voor dit hele goede doel. We zijn al op weg om hier een mooi bedrag voor op te halen en hopen op ieders steun”, zegt Jeroen.

Steunen?
Willen jullie de vier Blauwkes en KWF Kankerbestrijding steunen? Dat kan door een donatie aan het fietsteam via deze link.

Goed om te weten is dat 100% van de opgehaalde donaties naar nieuwe en betere behandelingen voor kankerbestrijding gaan.