Voorbeschouwing Buitenpost – ACV

Na de jammerlijke nederlaag tegen Urk is het zaak voor de Blauwkes om zich weer op te laden voor een thuiswedstrijd. De tegenstander van zaterdag 29 september is ACV uit Assen.

Titelkandidaat
De hoofdklasse B kent op voorhand vele potentiële titelkandidaten, waaronder de Assenaren. De blauwzwarten kenden echter nog geen droomstart en verloren afgelopen week zelfs met 0-1 van AZSV. Daarnaast moest het nog een verlies incasseren middels een rode kaart voor topschutter en ex-prof Marco van der Heide. Extra reden dus voor de Blauwkes om er gewoon vol op te klappen en onbevangen te spelen. ACV vinden we momenteel terug op een tiende plaats met 4 punten. Buitenpost heeft er 2 minder en staat voorlaatste. Het geeft de belangen maar eens weer.

Leerschool
De ploeg van trainer Van der Weij smacht dan ook een keer naar de 3 punten. Het team kwam de afgelopen weken al eens dichtbij, maar wist deze net niet over de streep te trekken. Het zijn details die de duels beslissen. Al met al een prachtige leerschool voor deze jonge groep. ‘Op’ Urk werd er ook terecht, maar zeker niet kansloos verloren.

Klasse en kwaliteit
Verwachting is dat ACV het spel zal willen maken en de Blauwkes proberen te overbluffen. Aan ons de zaak om hier weer ‘volwassen’ mee om te gaan en een gezonde dosis strijd en inzet tegenover te brengen. Het ‘durven’ meevoetballen werd ook benoemd, want er zit zeker ook klasse en kwaliteit in onze ploeg. Wanneer deze ingrediënten aanwezig zijn, moet er ook tegen een ervaren ploeg als ACV iets mogelijk zijn.

Wij hopen met jouw steun de eerste 3 punten bij te schrijven! Forza Blauwkes!