Voorbeschouwing Buitenpost – AZSV

Na 4 wedstrijden in de hoofdklasse B staat de teller voor Buitenpost op 7 punten. Dit is een prima score, al had er meer in gezeten. Nu is er een nieuwe kans om het al verdienstelijke puntenaantal uit te bouwen. AZSV uit Aalten is zaterdag de tegenstander.

Wisselvallige start
Voor de wedstrijd in Buitenpost moeten de bezoekers uit Aalten de meeste kilometers in deze competitie afleggen. Als de nummer 13 van de hoofdklasse B zaterdag in de bus stapt, liggen er maar liefst 203 kilometers voor hen.
Onze gasten uit de Achterhoek kennen een wisselvallige start van het seizoen. In de eerste 4 wedstrijden werd 1 keer gewonnen, eenmaal deelde AZSV de punten en 2 keer verloren de bewoners van Sportpark Villekamp hun wedstrijd. Dit brengt het seizoen totaal van de tegenstander van de Blauwkes op 4 punten. Na 2 verliespartijen op rij zal AZSV vandaag gebrand zijn op een goed resultaat op de Swadde.

Teleurstelling
Hoewel Buitenpost afgelopen zaterdag een prima punt overhield aan het treffen met SDC Putten, was er volgens trainer Willem Brouwer na afloop toch sprake van teleurstelling. Dit is logisch; de Blauwkes hadden immers kort voor tijd een strafschop gemist en daarmee een uitgelezen mogelijkheid om de volle buit mee te nemen naar Friesland.

Vertrouwen
Toch zal de selectie van Buitenpost met vertrouwen toeleven naar de confrontatie met AZSV. Niet alleen de resultaten, maar ook het spel dat de thuisploeg in de eerste competitiewedstrijden op de mat heeft gelegd, geven vertrouwen. Als de ploeg van Brouwer met dezelfde kwaliteit en energie van de afgelopen weken kan spelen, belooft het wederom een mooie voetbalmiddag op sportpark de Swadde te worden.