Voorbeschouwing Buitenpost – AZSV

Buitenpost aast zaterdag op revanche ten opzichte van vorige week. De tegenstander, AZSV, zal daarvoor moeten wijken. De Blauwkes liepen afgelopen week namelijk tegen een pijnlijke nederlaag aan bij ACV Assen.

Beter moeten
Daar waar de equipe van trainer Van der Weij dacht een goede kans te maken tegen de blauwzwarte formatie uit Assen, bleek het strijdplan na een half uur de prullenbak in te kunnen. Tuurlijk kun je in de hoofdklasse een keer verliezen, maar de manier waarop: daar waren de mannen niet over te spreken. Er zal iedere week gevochten moeten worden als een team en de linies compact op elkaar moeten houden om het iedere ploeg lastig te maken. Dat zal nu zeker beter moeten tegen de formatie uit Aalten.

Doelpunt forceren
AZSV deed vorige week echter goede zaken door uit bij Flevo Boys knap met 0-1 te winnen. Daardoor bezitten de Aaltenaren nu een keurige zesde plaats met 28 punten uit 16 duels. Het heenduel werd door Buitenpost met 0-2 gewonnen na een hevige strijd. Er vielen maar liefst 3 rode kaarten (2 voor AZSV) in die wedstrijd. Wat opviel is dat AZSV sterk is in de omschakeling en met fysiek spel probeert een doelpunt te forceren. Dat is iets waar de Blauwkes zich op in kunnen stellen.

Steun
Laten we zaterdag alles op alles zetten om de aansluiting weer te vinden. Met jullie steun op naar de drie punten! Forza Blauwkes!