Voorbeschouwing Buitenpost – Be Quick Dokkum

Zaterdag 12 mei mag Buitenpost 1 eindelijk weer los. Na het geweldige kampioensfeest en de jaarlijkse feestdagen is het weer tijd voor een competitiewedstrijd op ons mooie sportpark De Swadde. Er zijn nog 3 wedstrijden te spelen en bovenin is de strijd inmiddels beslist. Onze Blauwkes zijn met verve kampioen geworden. Slechts 1 verliespartij hoefden de mannen van trainer Van der Weij tot dusver te incasseren. Natuurlijk zullen de Blauwkes daarom ook gezien het puntenaantal de sportieve plicht willen doen. De tegenstander van zaterdag, Be Quick Dokkum, zit in een heel ander parket.

Degradatiezone
Onze buren staan onder de gevreesde degradatiestreep en op dit moment zelfs in de directe degradatiezone. Een kat in het nauw maakt rare sprongen zeggen ze wel eens, daarom wordt het voor Buitenpost zeker geen gemakkelijke wedstrijd. Vanaf de nummer 4 op de ranglijst kan iedere ploeg nog rechtstreeks degraderen. Be Quick staat op dit moment dertiende, met 23 punten. VV Groningen, wat na de winterstop letterlijk ontketent lijkt, staat op dit moment op een zesde plaats met 30 punten. Winsum staat zoals het nu lijkt ‘veilig’ op een 4e plaats met 33 punten.

Leuk voetbal
Het is dus nog wel degelijk van invloed op de competitie, wat de Blauwkes laten zien. Daarnaast willen ze het publiek ook graag nog vermaken met leuk voetbal en alvast een mooie opmaat maken naar de hoofdklasse. Het belooft op voorhand in ieder geval een mooie Friese derby te worden. De vorige ontmoeting eindigde in een 0-1 overwinning voor Buitenpost, dankzij een doelpunt van Rob Dijkstra. Zullen de Blauwkes ook dit keer zegevieren?