Voorbeschouwing Buitenpost – Berkum

We zijn weer los! In de jacht op de eerste punten van 2023 ontvangen we VV Berkum. Ook de Zwollenaren wisten hun eerste wedstrijd na de winterstop niet te winnen. Eerder dit seizoen won Buitenpost de uitwedstrijd tegen Berkum na een laat doelpunt van Rik Weening.

Berkum speelde vorige week lange tijd tegen tien man van AZSV. Arno Hoekstra, de Friese hoofdtrainer van Berkum, was daarom niet tevreden met het 1-1 gelijkspel tegen de subtopper. De 37-jarige Martijn Brakke was trefzeker namens Berkum. Hij maakt komende zomer een opvallende transfer en keert terug naar zijn oude liefde VV Staphorst (3e divisie). Vlak na de winterstop speelden beide ploegen een oefenwedstrijd tegen elkaar, die Berkum met 2-0 won. Ook in deze wedstrijd scoorde Brakke.
Buitenpost kende vorige week een zware middag in Amsterdam. Swift begon sterk en scoorde tussen de 33e en 37e minuut maar liefst drie keer. Na rust werd Buitenpost sterker, maar scoren lukte niet meer. Swift won met 5-0. “Een terechte nederlaag, maar wel geflatteerd”, zei Willem Brouwer daarover, die tussen 2014 en 2016 overigens hoofdtrainer was van VV Berkum.

Steun
Door de goede eerste seizoenshelft is Buitenpost nog altijd terug te vinden in de bovenste helft van de ranglijst. We mogen trots zijn op onze zevende plaats, maar het is nog te vroeg om achterover te leunen. Het gat met de vier ploegen onder ons is kleiner dan het gat met AZSV, dat een plek boven ons staat. De Blauwkes kunnen dus ook in 2023 nog alle steun gebruiken!

Na afloop is er karaoke in de kantine!