Voorbeschouwing Buitenpost – De Dijk

Buitenpost krijgt zaterdag ASV De Dijk op bezoek. De Amsterdammers bezetten op dit moment de elfde plek, met 21 punten uit 21 wedstrijden. Daarmee staat De Dijk nog altijd in de veilige zone van de Hoofdklasse B. Voor Buitenpost zaak om weer wat aansluiting te vinden door op zoek te gaan naar winst in eigen huis.

Rug rechten
De Dijk verloor de afgelopen wedstrijd met 1-4 in eigen huis van het hoog geklasseerde Swift. Onze Blauwkes deden het na een goede fase, helaas niet veel beter uit bij Berkum. In Zwolle werd met liefst 5-0 verloren. Zaak om de rug weer te rechten en de prima resultaten van daarvoor weer op te pakken.

Goede moed
De uitwedstrijd tegen De Dijk geeft in ieder geval goede moed op een goed resultaat. De Blauwkes speelden weliswaar toen met 1-1 gelijk, maar waren de betere ploeg in Amsterdam. Doordat het de kansen verzuimde, kwam De Dijk nog terug in de wedstrijd.

Mouwen opstropen
Oftewel, weer een mooie kans op revanche voor de equipe van trainer Jasper Bouma. Gewoon de schroom weer van je af gooien en lekker gaan voetballen. De mouwen opstropen en de punten op Sportpark De Swadde houden!