Voorbeschouwing Buitenpost – DETO

Na een prima competitiestart voor de Blauwkes, staat de eerste thuiswedstrijd alweer op het programma. DETO is de eerste tegenstander op het Sportpark de Swadde. Een wedstrijd die voor Buitenpost met vertrouwen tegemoet kan worden gezien. De afgelopen week werd er namelijk heel knap een punt behaald bij titelkandidaat ACV. De formatie van nieuwbakken trainer Jasper Bouma stond als hechte formatie te verdedigen en sloeg toe waar dat kon. Het kreeg zelfs nog een uitgelezen mogelijkheid om het duel in winst om te zetten, maar helaas werd dit buitenkansje niet benut. Zo stond er uiteindelijk een 1-1 stand op het scorebord.

Minder fijn gevoel
Tegenstander DETO uit Vriezenveen zal met een minder fijn gevoel naar Friesland afreizen. Het verloor de competitieouverture met 0-1 van AVV Swift uit Amsterdam. Uit het verslag van Swift kan men opmaken dat het een taaie wedstrijd was, met weinig openingen voor beide ploegen. Iets wat DETO het afgelopen seizoen ook al kenmerkte.

Dicht bij elkaar
De Blauwkes wisten vorig seizoen de eerste competitieoverwinning bij DETO te behalen in een zwaarbevochten duel (2-3). Thuis moesten beide ploegen het doen met een 2-2 gelijkspel. Het niveau tussen beide teams lag destijds erg dicht bij elkaar.

Mooi schouwspel
Ook nu zijn er dus weer prima elementen aanwezig om er een prachtig duel van te maken. DETO wist zich met een aantal prima spelers te versterken, maar Buitenpost kan altijd terugvallen op een hecht collectief. Welke ploeg is verder op dit moment? We maken ons op voor een mooi schouwspel!