Voorbeschouwing Buitenpost – Deto

Vorige week konden de Blauwkes hun eerste overwinning in de competitie vieren. In en tegen Noordscheschut werd met 1-3 gewonnen. Kan de ploeg van Willem Brouwer hier een goed vervolg aan geven? Tegenstander DETO is ijzersterk aan de competitie begonnen.

De bezoekers moeten zo’n 115 kilometer afleggen om Sportpark De Swadde te bereiken. Ze zullen de bus instappen met veel vertrouwen. Vorige week werd Eemdijk met 3-2 verslagen in een zeer vermakelijke wedstrijd. Eerder werd er gewonnen van NSC Nijkerk, dat al in de eerste helft een rode kaart pakte. In Nijkerk was de uitslag 0-2. Hierdoor is DETO één van de drie ploegen die zes punten heeft overgehouden aan de eerste twee wedstrijden.

Verdiende overwinning
De resultaten van DETO zijn dus goed, maar ook VV Buitenpost is prima begonnen aan de competitie. Thuis werd er, ondanks goed spel, nipt verloren van De Dijk (0-1). Vorige week werd dat goede spel eindelijk omgezet in doelpunten en een overwinning. Rob Schokker, Rolf Dijk en invaller Erolind Derguti waren trefzeker. Trainer Willem Brouwer zag dat zijn team het lastig had in de slotfase, maar sprak na afloop wel van een verdiende overwinning.

Thuisoverwinning
Als Buitenpost gelijkspeelt of wint, hebben de Blauwkes al meer punten te pakken dan vorig seizoen. Dat is minder indrukwekkend dan het klinkt, omdat de competitie toen al na zes wedstrijden werd afgebroken. Toch is een thuisoverwinning meer dan welkom. Het belooft een mooie pot te worden tussen twee ploegen die goed aan de competitie zijn begonnen!